2011/00766 - Stichting reclame code : uitspraken zoeken
https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=62059&acCode
Meest saillant detail in het bericht van reclamecode.nl cq. de reclame code commissie onder de bezielende leiding van Advocate Mevrouw Prisca Ancion Kors, is wel haar verzinsel, dat - indien een bedrijf de consument in de gelegenheid stelt een product te testen op basis van No cure No pay - het bedrijf zich schuldig maakt aan het feit de consument er toe te brengen een aankoop te doen die de consument anders niet gedaan zou hebben.
Met andere woorden, als een autodealer u een paar weken met een auto laat rijden, alvorens u beslist of u het voertuig koopt dan is deze auto dealer misleidend bezig, cq. hij zet de consument op het verkeerde been.
Haar sponsoren doen het beter , die verkopen u iets dat waarschijnlijk niets doet. Uiteraard mag u niets proberen en uiteraard krijgt u nooit een cent terug. U valt geen gram af en zweet gewoon verder.
Dat is volgens reclamecode.nl de juiste weg. Niet zoals dat bij www.menocool.nl gaat, dat u als consument uitsluitend betaalt als het product voldoet aan uw verwachtingen, dat is crimineel gedrag volgens de reclame code commissie. Derhalve worden wij bestraft bij Menocool met een bananenroman die nu al jaren onder de naam Menocool staat in de indexering van alle zoekmachines in de hoop ons volledig weg te treiteren.
Aangezien wij ons niet kunnen verdedigen, zullen we maar hopen dat onze clientes oud en wijs genoeg zijn om de aanklacht te vergelijken met de teksten op onze website.
U zult geen vergelijkbaar materiaal aantreffen.
Met vriendelijke groeten,
uw Menocool team.